Fietsen in het Altmültal !!

Regensburg

Deel 4

We zitten om 8.30 uur weer in de bus. De schauffeur brengt ons naar het Dietfurt waar de aanhanger met de fietsen is achter gebleven. De temperatuur is gezakt tot 34 gr. We fietsen vandaag naar Kelheim een tocht van 37 km. We worden daar verwacht om 12.15 uur. We zitten om 9.30 uur pas weer op de fiets. Het is warm en heuvelig we hebben geen tijd om foto’s te maken oa van een prachtige brug. (echt balen). Na een uur fietsen willen we toch even stoppen en vinden een gasthaus . Maar helaas gesloten. We gaan toch op het terras zitten en drinken water en kunnen ook onze flesjes vullen. De groep is groter geworden en iedereen baalt dat we ons zo op laten jagen. Dus stoppen we er mee. Ze wachten maar op ons. Inmiddels gaat de deur van het gasthaus open en de mevrouw voorziet ons van thee en koffie. Heerlijk was dat. We kwamen zeker 1 uur later aan in Kelheim. En niemand begreep ook waarom er toch zo’n haast was. Kelheim is de plek waar de Altmühl en de Donau bij elkaar komen. Tjonge wat stroomde het daar hard. Als René de fietsen in de aanhanger heeft gezet vertrekken we naar Regensburg.Waar we een rondleiding krijgen met een gids. Wat een prachtige stad is dat. Ook hier heeft op sommige plekken het water aardig hoog gestaan. De Donau was nog erg hoog. Van Regensburg gaan we weer terug naar het hotel (landhotel Geyer in Pfahldorf) waar we weer van een heerlijke maaltijd genieten. René zit deze keer bij ons aan tafel. En we krijgen een verschrikkelijke slappe lach dat iedereen ons dom aan zit te kijken. Ja Rob en René zijn de aanstichters geweest van dit gebeuren. Heerlijk vind
ik dit altijd. De volgende dag is het vertrek weer naar Nederland en de vakantie ten einde. Het was een prachtige en goed verzorgde reis door Anneke en René fijn begeleid. Leuke groep. We denken met WARMTE  terug aan deze reis.

Steinener Brücke

Wie alle foto’s wil bekijken.

Regensburg

Ik hoop dat jullie mee genoten hebben van onze fiets trip.
Groetjes Anna

10 reacties op ‘Fietsen in het Altmültal !!

1. Aan de foto’s te zien hadden jullie een fijne vakantie maar mij moeten ze niet afjagen want is het de laatste keer dat ze me er zien en zou het voor vertrek zeker al duidelijk gemaakt hebben.

1. Ach zo erg was het nu ook weer niet hoor. Wij gaan al jaren mer deze firma op pad. Maar wij hebben ons niet op laten jutten . We zijn tenslotte klant. Maar op iedere reis is er wel wat.In het laatste hotel kwam nog een groep binnen. En deze beste man had echt een verschrikkelijke reis gehad.Er was iemand overleden in zijn groep. Echt naar hoor.

2. ha die Anna
    met dit weer is het binnen meest het beste toeven en sinds ik nog moet werken blijf ik in ruststand
    heb boodschapjes gedaan dat ik heb nu de tijd voor een hapje eten en hopelijk wat slapen